FAQ


Lidmaatschap
Ben ik verplicht om als lid vrijwilligerswerk te doen bij de club?
Vrijwilligerswerk is geen verplichting, maar het wordt er gewaardeerd wanneer iedereen zijn steentje bijdraagt aan het reilen en zeilen van de vereniging. We zullen hiervoor geregeld oproepjes plaatsen. 
Daarnaast wordt van ieder spelend lid (vanaf 15 jaar) verwacht dat hij/zij een aantal wedstrijden fluit per seizoen. Ook zullen we op de ouders van jeugdleden een beroep doen om de bardienst te verzorgen op zaterdag.

Heb ik recht op een restitutie van het contributiegeld als ik eerder stop of te laat ben met opzeggen?
Restitutie van het contributiegeld is helaas niet mogelijk (overlijden/invaliditeit buiten beschouwing gelaten).

Ik ben trainer/coach/teammanager van een team, wat wordt van mij verwacht?
Meer informatie over de rollen van de teamondersteuning, kun je vinden in LISA Team. Ga hiervoor naar Club - Documenten.

Ik ga verhuizen en wil mijn lidmaatschap beeindigen. Krijg ik dan (een deel van) mijn contributie terug?
Helaas kunnen we in geen enkele situatie het contributiegeld teruggeven. (overlijden/invaliditeit buiten beschouwing gelaten)

Ik of mijn kind wil een aantal keer proeftrainen, kan dat?
Iedereen mag drie keer kosteloos meedoen met een training. Wanneer je interesse hebt, kun je even contact opnemen met onze secretaris ([email protected]).

Heb je geen hockeyschoenen of - stick voor de proeftraining?
Geen probleem! Op de club hebben we diverse leen hockeysticks staan om tijdelijk te gebruiken. Daarnaast adviseren wij schoenen met voldoende profiel aan te doen (géén voetbalschoenen), eventueel scheenbeschermers en een beschermingsbitje te dragen.

Ik wil lid worden, maar ik heb problemen met het digitale inschrijfformulier.
Neem even contact op met onze ledenadministratie via [email protected]

Krijg ik als keeper volledige uitrusting?
Als keeper krijg je van de club passende bescherming. Afhankelijk van je leeftijd en team ontvang je de passende uitrusting. Waaronder in veel gevallen een helm, kickers en legguards.

Wanneer moet ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Het lidmaatschap moet uiterlijk 1 mei van het lopende seizoen zijn opgezegd, voor het volgende seizoen. Daarna wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor een jaar en ben je hiervoor contributie verschuldigd.


LISA Team/App
Ik ben lid van de vereniging, maar heb geen inloggegevens ontvangen. Wat nu?
Stuur even een mailtje met jouw naam, woonadres, geboortedatum en e-mailadres naar [email protected] We zullen je dan z.s.m. jouw lidnummer verstrekken waarmee je een wachtwoord kunt aanvragen. Om het wachtwoord aan te vragen ga je naar de inlogpagina en kies je daarna voor 'Inloggegevens vergeten?'. 

Ik wil inloggen, maar ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Op de inlogpagina vind je een link bij 'Inloggegevens vergeten?'. Volg de instructies en je ontvangt per e-mail een nieuw wachtwoord.

Krijg ik ook nog iedere week een e-mailcorner, terwijl we een nieuwe website en clubapp hebben?
Nee, de e-mailcorner is komen te vervallen aangezien alle informatie te raadplegen is op onze website of in de teamomgeving.

Mijn persoonlijke gegevens in LISA Team kloppen niet, wat nu?
Je kunt zelf je e-mailadres en telefoonnummer aanpassen, wanneer je bent ingelogd. Gebruik hiervoor het wachtwoord en lidnummer wat je van ons hebt ontvangen. Het is dus ieders eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de juiste gegevens in het systeem staan.
Adreswijzigingen kun je niet zelf invoeren. Deze kun je per e-mail versturen naar onze secretaris ([email protected]).

Wat moet ik doen als ik mijn taak (bijv. rijden of appels) heb geruild met een teamgenoot?
Om ervoor te zorgen dat er geen onduidelijkheid ontstaat vragen wij je dit ook te laten wijzigen in LISA Team. Stuur hiervoor een berichtje naar jouw teammanager/coach, hij/zij kan dit voor je aanpassen.

Overig
Ik kan het antwoord op mijn vraag hier niet vinden...
Heb je een vraag, maar kun je het antwoord niet vinden? Stuur de club dan een e-mail ([email protected]).

Wedstrijden
Hoe weet ik of mijn wedstrijd afgelast is?
Door het wedstrijdsecretariaat worden bij onbespeelbaarheid van de velden, de wedstrijden afgelast. Het wedstrijdsecretariaat zal dit doen in nauw overleg met het dagelijks bestuur. In principe worden in eerste instantie niet alle wedstrijden afgelast, maar slechts een aantal wedstrijden vroeg in de morgen. Hierna wordt gekeken of de wedstrijden die later plaatsvinden ook afgelast moeten worden.
Mocht het noodzakelijk zijn, dan annuleert de wedstrijdsecretaris de wedstrijden en krijgen alle spelers hier via de mail bericht over. Het is dus belangrijk dat er een correct mailadres bij de club bekend is. Houd ook altijd de LISA app goed in de gaten.

Ik heb een wedstrijd gefloten, moet ik daarna nog iets doen?
Wij werken met een digitaal wedstrijdformulier. Je kunt dit vinden via LISA Team en kunt hier inloggen met je lidnummer. Je kunt alleen je lidnummer gebruiken, wanneer je een geregistreerde scheidsrechterkaart hebt. Vul meteen na de wedstrijd de scores en eventuele kaarten in.

Coaches en scheidsrechters ontvangen per e-mail de benodigde informatie voorafgaand aan de wedstrijd. De coaches dienen voor de wedstrijd het team op het formulier ingevuld te hebben zodat de scheidsrechters de uitslag kunnen invullen en het formulier kunnen afronden.

De wedstrijdsecretaris is eindverantwoordelijke voor het wedstrijdformulier. Als coaches het formulier niet op tijd invullen, en daardoor ook de scheidsrechters dit niet kunnen, levert dit extra werk op voor het wedstrijdsecretariaat.

 
Ik heb thuis nog een witte sportbroek/-rokje en shirt, mag ik hierin ook wedstrijden spelen?
Het is niet toegestaan om in andere kleding aan een wedstrijd deel te nemen, dan in ons officiƫle clubtenue te spelen. Meer informatie hierover vind je op onder het kopje 'Lid worden'.

Ik wil graag keepen, kan dat?
Bij de jeugd wordt veelal met wisselende keepers gewerkt. Het is natuurlijk altijd fijn als iemand vast wil keepen. Overleg hiervoor met de coach en teammanager.

Wanneer wordt het wedstrijdschema (incl. tijden) bekend?
Bij aanvang van het seizoen wordt door de KNHB een speeldagenkalender gepubliceerd, waarop je alle geplande wedstrijddagen kunt vinden.

De tijden voor de wedstrijden dienen uiterlijk de maandagavond twee weken voorafgaand aan de wedstrijd bekend gemaakt te worden aan de KNHB. Je kunt de tijden daarna vinden op onze website, in LISA Team of op de standenmotor van de KNHB.

Wat gebeurt er als we niet genoeg spelers hebben?
Wanneer een team niet voldoende eigen spelers heeft, mogen er spelers geleend worden uit een ander team. Hierbij geldt:
  • Lenen van spelers uit een op gelijk niveau of lager spelend team mag altijd, ongeacht het aantal eigen spelers dat een team beschikbaar heeft.
  • Lenen van een hoger spelend team mag alleen als aan een aantal regels wordt voldaan (meer informatie hierover kun je opvragen bij het wedstrijdsecretariaat)
Indien men vanwege onvoldoende spelers een wedstrijd wil afgelasten, dient dit tijdig te gebeuren zodat eventueel een alternatieve datum gevonden kan worden. Geeft dit uiterlijk 2 weken van te voren aan bij de wedstrijdsecretaris ([email protected]). Gebeurd dit te laat dan kunnen we niet garanderen dat de wedstrijd verzet kan worden.
N.B. Een wedstrijd mag ook met 8 spelers gestart worden. Je hoeft er dus geen 11 te hebben.




Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]